Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesiİtalya’da…
Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi İtalya’daTürkiye’yi tanıttı.
Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesiöğrenci ve öğretmenleri, AB Eğitim veGençlik Programları Merkezi Başkanlığıtarafından kabul edilen Avrupa BirliğiErasmus+ Okul Ortaklıkları Projesikapsamında İtalya’ya giderek ilk hareketliliği gerçekleştirdi ve çeşitlietkinliklere katıldı.
Almanya, İtalya, Romanya, Estonya veKuzey Makedonya Cumhuriyeti’nden birerokulun da ortak olduğu proje, ülkelerinkültür alışverişine dayalı ‘’Multiculturality-Diversity, Integration, Equal Opportunities for Everyone’’ isimli proje kapsamında, belli aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetleryapacaktır.
17-23 Kasım 2019 tarihleri arasında evsahibi Noventa Vicentina’da gerçekleştirilenetkinliklere katılan Erasmus+ proje ekibi, tüm misafir ülkel ortaklarından öğrenci-öğretmen toplamda 30, ev sahibi ülkeden20 öğrenci ve öğretmenlerle toplamda 70 kişiden oluştu. Abbas-Sıdıka Çalık AnadoluLisesi’nden projeye katılan 2 öğretmen ve 4 öğrenci, toplamda 6 kişilik ekipten oluştu.
Projenin koordinatörü İngilizce ÖğretmeniHatice Çağlar; proje konusunun çokkültürlülük, farklılıklar içinde birlik, herkesiçin eşit imkanlar sağlamak olduğunu; projenin amacının farklı ülke öğrencilerininkültür alışverişinde bulunmaları, gençleringözünden Avrupa’daki kültürlerinçeşitliliğini tanımak, birbirini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıkları ve ortakyönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunubelirtti ve öğrencilerin okulumuzu veülkemizi en iyi şekilde temsil ettiklerinibelirtti.
Altı farklı ülkeden katılım sağlayan ülkeöğrencileriyle İngilizce ve Almancakonuşarak pratik yapma imkanı bulduklarıgibi, birbirlerine de kendi dillerinden birçokkelime ve cümle öğretmişler; yabancı dilalanında oldukça verimli bir dil ve kültüralışverişinde bulunmuşlardır. Ayrıcaöğrencilerimizin diğer ortak ülkeöğrencileriyle birlikte okuldaki çeşitlifaaliyetlere katıldıklarını, derslere de katılım sağlayarak İtalya eğitim sistemi ilekendi eğitim sistemlerini karşılaştırmaimkanı bulduklarını belirtti. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olanAvrupalı gençlerle iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerinitanımaları, kendi kültürlerini onlaraanlatmaları, bunun için bir yabancı dilikonuşma gerekliliğini anlamaları, onlarınkişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılarsağlamıştır. Hatice Çağlar.’’ Öğrencilerimizve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanınmutluluğunu yaşıyoruz.’’ Diye ekledi.
Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına uygun olarak İtalya’nınNoventa Vicentina başta olmak üzere; Venedik, Verona, Vicenza, Padova ve çeşitliyerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel yerlereziyaretlerde bulunduklarını; tarihiüniversite, belediye meclisi, antik tiyatro vemüzelerde incelemeler yaptıklarını,bölgenin folklorik özelliklerini tanımaimkanı bulduklarını, ev sahibi İtalya’nınmisafirperverliğinden memnun
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder