Adana Abbas-Sıdıka Çalık
Anadolu Lisesi Fransa’da…
Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi Fransa’da Türkiye’yi
tanıttı.
Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi öğrenci ve
öğretmenleri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından
kabul edilen Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Comenius Çok taraflı Okul Ortaklıkları
Projesi kapsamında Fransa’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.
Almanya, İtalya, Fransa, Polonya ve Macaristan’dan
birer okulun da ortak olduğu proje, ülkelerin kültür alışverişine dayalı ‘’Our
Past is Unifying Us- Unity in diversity’’ isimli proje kapsamında, belli
aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapmaktadır.
08-15 Nisan 2013 tarihleri arasında ev sahibi
Pezenas/Fransa’da gerçekleştirilen etkinliklere katılan Comenius çalışma ekibi,
Türkiye’den 5, Almanya’dan 2, , Polonya’dan 9, Macaristan’dan 9, İtaly’da 7 ev
sahibinden 18 olmak üzere, toplamda 50 kişiden oluştu.
Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden projeye katılan
5 kişilik ekipte, İngilizce öğretmeni ve proje koordinatörü Hatice Çağlar,
Tarih öğretmeni ve okul müdür yardımcısı Osman Kalender, Matematik öğretmeni Hilmi
Önder; Fulden Köse ve Suğde Güvenç isimli öğrenciler yer aldı.
Projenin koordinatörü İngilizce Öğretmeni Hatice
Çağlar; projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür alışverişinde
bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin çeşitliliğini tanımak,
birbirini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıkları ve ortak yönlerini
birbirleriyle paylaşmak olduğunu belirtti ve öğrencilerin güzel tecrübeler
yaşadıklarını belirtti. Ayrıca, Pezenas/Fransa’da yapılan faaliyetler
çerçevesinde Çukurova, Hatay ve Gaziantep’te bulunan mosaic müzelerindeki
eserleri tanıttıklarını; ayrıca ev sahibi ülkenin özel isteği olan Karagöz&Hacivat
Gölge Oyunu’nu tanıttıklarını belirtti.Türk mizah kültürünün önemli
parçaları olan Hacivat&Karagöz’ü Avrupalılara tanıtmak ve Misis’deki Nuh’un
Gemisini resmeden mozaikleri ve Antakya’daki farklı motiflerden oluşan muhteşem
mozaikleri tanıtmanın çok heyecan verici olduğunu ifade eden Çağlar şunları
söyledi: ‘’ Öğrencilerimiz ayrıca diğer ortak ülkelerin hazırladıkları
faaliyetlere katılmışlardır.
Altı farklı ülkeden katılım sağlayan ülke
öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı buldukları
gibi, birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle öğretmişler;
yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil alışverişinde bulunmuşlardır.
Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle iletişim kurmaları,
Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi kültürlerini onlara
anlatmaları, bunun için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları,
onların kişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır.
Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil
etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.’’
Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına
uygun olarak Fransa’nın ’nın Pezenas başta olmak üzere; Montpellier, Villa
Loupian, Lattes, Lieu, Meze, Cap d’Agde ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi
ve kültürel yerlere ziyaretlerde bulunulduğunu; Roma dönemine ait kalıntılar ve
müzelerde incelemeler yaptıklarını, hatta bazı arkeolojik müze durumundaki eski
bir şatoda arkeolojik kazı ve çizim yaptıklarını; ayrıca, Herault bölgesinin
mutfak ve folklörüne ait hoş tecrübeler edindiklerini, ev sahibi Fransa’nın
misafirperverliğinden memnun kaldıklarını belirtti.
Proje
koordinatörü Hatice Çağlar, proje hareketliliğinin 5. ve 6. faaliyetinin
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında yapılacağını kaydetti.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder