21 Nisan 2013 Pazar


Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi Fransa’da

Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi Fransa’da Türkiye’yi tanıttı.
    Adana    Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenleri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edilen Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Comenius Çok taraflı Okul Ortaklıkları Projesi kapsamında Fransa’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.

Almanya, İtalya, Fransa, Polonya ve Macaristan’dan birer okulun da ortak olduğu proje, ülkelerin kültür alışverişine dayalı ‘’Our Past is Unifying Us- Unity in diversity’’ isimli proje kapsamında, belli aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapmaktadır.

08-15 Nisan 2013 tarihleri arasında ev sahibi Pezenas/Fransa’da gerçekleştirilen etkinliklere katılan Comenius çalışma ekibi, Türkiye’den 5, Almanya’dan 2, , Polonya’dan 9, Macaristan’dan 9, İtaly’da 7 ev sahibinden 18 olmak üzere, toplamda 50 kişiden oluştu.

Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden projeye katılan 5 kişilik ekipte, İngilizce öğretmeni ve proje koordinatörü Hatice Çağlar, Tarih öğretmeni ve okul müdür yardımcısı Osman Kalender, Matematik öğretmeni Hilmi Önder; Fulden Köse ve Suğde Güvenç isimli öğrenciler yer aldı.

Projenin koordinatörü İngilizce Öğretmeni Hatice Çağlar; projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür alışverişinde bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin çeşitliliğini tanımak, birbirini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıkları ve ortak yönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunu belirtti ve öğrencilerin güzel tecrübeler yaşadıklarını belirtti. Ayrıca, Pezenas/Fransa’da yapılan faaliyetler çerçevesinde Çukurova, Hatay ve Gaziantep’te bulunan mosaic müzelerindeki eserleri tanıttıklarını; ayrıca ev sahibi ülkenin özel isteği olan Karagöz&Hacivat Gölge Oyunu’nu tanıttıklarını  belirtti.Türk mizah kültürünün önemli parçaları olan Hacivat&Karagöz’ü Avrupalılara tanıtmak ve Misis’deki Nuh’un Gemisini resmeden mozaikleri ve Antakya’daki farklı motiflerden oluşan muhteşem mozaikleri tanıtmanın çok heyecan verici olduğunu ifade eden Çağlar şunları söyledi: ‘’ Öğrencilerimiz ayrıca diğer ortak ülkelerin hazırladıkları faaliyetlere katılmışlardır.

Altı farklı ülkeden katılım sağlayan ülke öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı buldukları gibi, birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle öğretmişler; yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil alışverişinde bulunmuşlardır. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi kültürlerini onlara anlatmaları, bunun için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları, onların kişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır. Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.’’

Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına uygun olarak Fransa’nın ’nın Pezenas başta olmak üzere; Montpellier, Villa Loupian, Lattes, Lieu, Meze, Cap d’Agde ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel yerlere ziyaretlerde bulunulduğunu; Roma dönemine ait kalıntılar ve müzelerde incelemeler yaptıklarını, hatta bazı arkeolojik müze durumundaki eski bir şatoda arkeolojik kazı ve çizim yaptıklarını; ayrıca, Herault bölgesinin mutfak ve folklörüne ait hoş tecrübeler edindiklerini, ev sahibi Fransa’nın misafirperverliğinden memnun kaldıklarını belirtti.

Proje koordinatörü Hatice Çağlar, proje hareketliliğinin 5. ve 6. faaliyetinin 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında yapılacağını kaydetti.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder