3 Mart 2013 Pazar

A.S.Çalık İtalya/Sulmona'da


ABBAS-SIDIKA ÇALIK ANADULU LİSESİ  İTALYA’DA TÜRKİYE’Yİ TANITTI

 

      Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi öğrencileri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edilen Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Comenius Çok taraflı Okul Ortaklıkları Projesi kapsamında İtalya’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.

      Almanya, İtalya, Fransa, Polonya ve Macaristan’dan birer okulun da ortak olduğu proje, ülkelerin kültür alışverişine dayalı ‘’Our Past is Unifying Us- Unity in diversity’’ belli aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapmaktadır.

      14-19 Şubat 2013 tarihleri arasında ev sahibi Sulmona/İtalya’da gerçekleştirilen etkinliklere katılan Comenius çalışma ekibi, Türkiye’den 8, Almanya’dan 6, Fransa’dan 6, Polonya’dan 8, Macaristan’dan 8 ve ev sahibinden 14 olmak üzere, toplamda 50 kişiden oluştu.

       Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden projeye katılan 8 kişilik ekipte, okul müdürü Şeref Kösedağ, Edebiyat öğretmenleri Bora Kır ve Aslıhan Belen, İngilizce öğretmeni ve proje koordinatörü Hatice Çağlar; Esra Payaslı, Asena Karaduman, Orpen Nergiz ve Uğur Aybar isimli öğrenciler yer aldı.

       Projenin koordinatörü İngilizce Öğretmeni Hatice Çağlar; projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür alışverişinde bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin çeşitliliğini tanımak, birbirini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıkları ve ortak yönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunu belirtti ve öğrencilerin güzel tecrübeler yaşadıklarını belirtti. Ayrıca, Sulmona/İtalya’da yapılan faaliyetler çerçevesinde Karagöz&Hacivat Gölge Oyunu’nu ve Türk mizahının ustası Nasreddin Hoca’yı tanıttıklarını, Nasreddin Hoca’nın iki fıkrasını İngilizce olarak canlandırdıklarını, konuyla ilgili broşürler dağıttıklarını belirtti.Türk mizah kültürünün önemli parçaları olan Hacivat&Karagöz’ü Avrupalılara tanıtmak ve sahnede Nasreddin Hoca fıkraları canlandırmanın ve kendisinin de rol almasının çok heyecan verici olduğunu söyleyen Çağlar şunları söyledi: ‘’ Öğrencilerimiz ayrıca İtalyan ve diğer ortak ülkelerin hazırladıkları faaliyetlere katılmişlrdır. 5 farlı ülkeden katılım sağlayan ülke öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı buldukları gibi, birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle öğretmişler; yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil alışverişinde bulunmuşlardır. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi kültürlerini onlara anlatmaları,  bunun için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları, onların kişisel gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır. Öğrencilerimiz ve öğretmen arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.’’

           Hatice Çağlar, program kapsamında, projenin amacına uygun olarak İtalya’nın Sulmona, Pratola Peligna, Pescara, Scannno, Roma, Vatikan ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel yerlere ziyaretlerde bulunulduğunu; Roma dönemine ait kalıntılar ve müzelerde incelemeler yaptıklarını, ayrıca, Abruzzi bölgesinin mutfak ve folklörüne ait hoş tecrübeler edindiklerini, ev sahibi İtalya’nın misafirperverliğinden memnun kaldıklarını belirtti.

          Proje koordinatörü Hatice Çağlar, proje hareketliliğinin 4. faaliyetinin 8-15 Nisan tarihleri arasında Fransa’da yapılacağını kaydetti.

1 yorum: