ABBAS-SIDIKA
ÇALIK ANADULU LİSESİ İTALYA’DA
TÜRKİYE’Yİ TANITTI
Adana Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi
öğrencileri, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından
kabul edilen Avrupa Birliği Hayatboyu Öğrenme Comenius Çok taraflı Okul
Ortaklıkları Projesi kapsamında İtalya’ya giderek çeşitli etkinliklere katıldı.
Almanya, İtalya, Fransa, Polonya ve
Macaristan’dan birer okulun da ortak olduğu proje, ülkelerin kültür
alışverişine dayalı ‘’Our Past is Unifying Us- Unity in diversity’’ belli
aralıklarla ortak ülkelerde çeşitli faaliyetler yapmaktadır.
14-19 Şubat 2013 tarihleri arasında ev
sahibi Sulmona/İtalya’da gerçekleştirilen etkinliklere katılan Comenius çalışma
ekibi, Türkiye’den 8, Almanya’dan 6, Fransa’dan 6, Polonya’dan 8,
Macaristan’dan 8 ve ev sahibinden 14 olmak üzere, toplamda 50 kişiden oluştu.
Abbas-Sıdıka Çalık Anadolu Lisesi’nden
projeye katılan 8 kişilik ekipte, okul müdürü Şeref Kösedağ, Edebiyat
öğretmenleri Bora Kır ve Aslıhan Belen, İngilizce öğretmeni ve proje
koordinatörü Hatice Çağlar; Esra Payaslı, Asena Karaduman, Orpen Nergiz ve Uğur
Aybar isimli öğrenciler yer aldı.
Projenin koordinatörü İngilizce
Öğretmeni Hatice Çağlar; projenin amacının farklı ülke öğrencilerinin kültür
alışverişinde bulunmaları, gençlerin gözünden Avrupa’daki kültürlerin
çeşitliliğini tanımak, birbirini tanımak, anlamak, birleştirmek, farklılıkları
ve ortak yönlerini birbirleriyle paylaşmak olduğunu belirtti ve öğrencilerin
güzel tecrübeler yaşadıklarını belirtti. Ayrıca, Sulmona/İtalya’da yapılan
faaliyetler çerçevesinde Karagöz&Hacivat Gölge Oyunu’nu ve Türk mizahının
ustası Nasreddin Hoca’yı tanıttıklarını, Nasreddin Hoca’nın iki fıkrasını
İngilizce olarak canlandırdıklarını, konuyla ilgili broşürler dağıttıklarını
belirtti.Türk mizah kültürünün önemli parçaları olan Hacivat&Karagöz’ü
Avrupalılara tanıtmak ve sahnede Nasreddin Hoca fıkraları canlandırmanın ve
kendisinin de rol almasının çok heyecan verici olduğunu söyleyen Çağlar şunları
söyledi: ‘’ Öğrencilerimiz ayrıca İtalyan ve diğer ortak ülkelerin
hazırladıkları faaliyetlere katılmişlrdır. 5 farlı ülkeden katılım sağlayan
ülke öğrencileriyle İngilizce ve Almanca konuşarak pratik yapma imkanı
buldukları gibi, birbirlerine de kendi dillerinden birçok kelime ve cümle
öğretmişler; yabancı dil alanında oldukça verimli bir dil alışverişinde
bulunmuşlardır. Öğrencilerimizin kendi yaşıtları olan Avrupalı gençlerle
iletişim kurmaları, Avrupadaki farklı ülkelerin kültürlerini tanımaları, kendi
kültürlerini onlara anlatmaları, bunun
için bir yabancı dili konuşma gerekliliğini anlamaları, onların kişisel
gelişmeleri açısından olumlu katkılar sağlamıştır. Öğrencilerimiz ve öğretmen
arkadaşlarımızla ülkemizi en iyi şekilde temsil etmiş olmanın mutluluğunu
yaşıyoruz.’’
Hatice Çağlar, program kapsamında,
projenin amacına uygun olarak İtalya’nın Sulmona, Pratola Peligna, Pescara,
Scannno, Roma, Vatikan ve çeşitli yerleşim yerlerinde tarihi ve kültürel
yerlere ziyaretlerde bulunulduğunu; Roma dönemine ait kalıntılar ve müzelerde
incelemeler yaptıklarını, ayrıca, Abruzzi bölgesinin mutfak ve folklörüne ait
hoş tecrübeler edindiklerini, ev sahibi İtalya’nın misafirperverliğinden memnun
kaldıklarını belirtti.
Proje koordinatörü Hatice Çağlar,
proje hareketliliğinin 4. faaliyetinin 8-15 Nisan tarihleri arasında Fransa’da
yapılacağını kaydetti.
Çok güzel...
YanıtlaSil